FAQ - usein kysytyt kysymykset

 

Riittääkö osoitteenmuutos Postiin muuton yhteydessä, välittyvätkö tiedot sitä kautta tilausrekisteriin?

Kyllä riittää. Muuttuneet osoitetiedot päivittyvät tilaajarekisteriimme automaattisesti mikäli lehden tilauksen yhteydessä ilmoitettu täysi-ikäisen saajan nimi on sama kuin Postin järjestelmässä. Jos lehden saaja on alaikäinen tai lehti on tilattu esimerkiksi kahden lapsen nimellä ("Maija&Mika Meikäläinen") osoitetiedot eivät päivity automaattisesti vaan osoitteenmuutoksen voi tehdä eAsioinnissa tai olemalla yhteydessä tilaajapalveluumme.

eAsioinnissa voit tehdä myös tilapäisen osoitteenmuutoksen esimerkiksi kesäloman ajaksi.

Mistä löydän asiakasnumeron?
Asiakasnumero löytyy sinulle postitetun lehden takakannelta osoitteen yläpuolelta (L-kirjaimen perässä oleva numerosarja) tai laskun oikeasta yläreunasta kohdasta Asiakasnumero.

Miten voin tarkastaa tilaukseni voimassaolon?
Tilauksen voimassaolon voit tarkastaa aina kirjautumalla eAsiointiimme. Ensimmäinen kirjautumiskerta eAsiointiin onnistuu käyttäen lehden takakannelta tai laskulta löytyvää asiakasnumeroasi ja nimeäsi. Seuraavilla kirjautumiskerroilla voit käyttää sähköpostiosoitettasi ja valitsemaasi salasanaa. Voit myös olla yhteydessä tilaajapalveluumme.

Miksi en ole saanut tilaamaani lehteä?
Tähän voi olla monta syytä. Mikäli kyseessä on alkava tilaus, saattaa tilaus alkaa vasta seuraavasta numerosta. Tilauksen päivittyminen tilaajarekisteriin kestää noin kaksi viikkoa. Toinen syy voi olla maksamaton lasku, jolloin tilaus pysäytetään automaattisesti. Kolmas syy voi olla viivästys lehden tuotannossa tai postituksessa. Tämän vuoksi kannattaa odottaa muutama päivä lehden ilmestymispäivän jälkeen ennen kuin ottaa yhteyttä tilaajapalveluun. Kuitenkin aina lehden jäädessä tulematta kannattaa ottaa yhteyttä tilaajapalveluun viimeistään parin viikon kuluessa, jotta asia saadaan selvitetyksi.

Jos teen tilaukseni tilaajalahjatarjouksen voimassaoloaikana, saanko automaattisesti tilaajalahjan?
Tilaajalahjan saa vain ilmoittamalla tarjouksessa olevan tarjouskoodin tilauksen teon yhteydessä tai tilaamalla tilaajalahjan sisältävän tilauksen osoitteeessa tilaa.egmont.fi.

Tekemääni tilaukseen on kuulunut tilaajalahja, koska saan sen?
Tilaajalahjan toimitus tapahtuu vasta laskun maksun jälkeen, ellei tarjouksen ehdoissa toisin mainita. Toimitusaika on kahdesta kolmeen viikkoa laskun maksupäivästä.